Werken bij HMS
  1. Homepage
  2. Werken bij
  3. Functioneel beheerder Functioneel beheerder

Functioneel beheerder

Zoek je een uitdagende rol waarin je jouw expertise in business informatiemanagement kunt inzetten? Heb je ervaring met het beheer van applicatielandschappen en het adviseren over IT-oplossingen? Dan is de functie van Functioneel Beheerder bij HMS iets voor jou!

In deze rol fungeer je als de cruciale verbinding tussen de gebruikersorganisatie en zowel de interne als externe ICT-organisatie. Je treedt op als een deskundige sparringpartner voor gebruikers, ICT en informatie business partners. Je draagt actief bij aan de implementatie van nieuwe functionaliteiten en zorgt voor operationele regie over de business partners met betrekking tot wijzigingen, incidenten en serviceverzoeken van informatiesystemen. Als Functioneel Beheerder bij HMS, ligt jouw verantwoordelijkheid in het effectief beheren van bedrijfsinformatie volgens de BISL-richtlijnen. Daarnaast draag je de verantwoordelijkheid voor het beheer van het applicatielandschap van HMS.

De organisatie

Het werkgebied van HMS omvat het inzamelen van particulier afval van inwoners van de gemeente Den Haag en de exploitatie van een drietal afvalbrengstations. Daarnaast voert HMS een aantal speciale taken uit, waaronder het bestrijden van plaagdieren en gladheidsbestrijding (winterperiode). De medewerkers van HMS werken iedere dag samen aan een opgeruimde stad. HMS zet duurzame en vernieuwende oplossingen in, met respect voor mens en milieu, om voor alle inwoners van Den Haag de stad schoon en leefbaar te houden. We denken mee en doen altijd net iets meer dan van ons wordt gevraagd. Zo zorgen wij voor een schone stad en bieden wij continuïteit voor onze medewerkers en partners.

Afdeling ICT

Je treedt toe tot de afdeling ICT, die een cruciale rol speelt in de voortdurende ICT-transformatie binnen HMS. Je werkt nauw samen met de medewerkers van Servicedesk en de Coördinator ICT volgens de principes van BiSL en ITIL 4, waarbij continue verbetering centraal staat.

Welke taken voer je onder andere uit?

  • Verantwoordelijk voor het effectieve beheer van bedrijfsinformatie volgens de BISL-richtlijnen.
  • Zorgdragen voor de beschikbaarheid, beveiliging, performance, capaciteit en continuïteit van de systemen van HMS als functioneel beheerder.
  • Als functioneel beheerder draag je de verantwoordelijkheid voor het beheer van het applicatielandschap van HMS, waarbij je voortdurend de markt verkent om te beoordelen of er zich betere alternatieven voordoen en dit vervolgens rapporteert aan Coördinator ICT.
  • Zorgen dat de inrichting en functionaliteit van de systemen optimaal aansluiten op de wensen en behoeften van de business value streams van de gebruikersorganisatie.
  • De functioneel beheerder speelt een cruciale rol bij het waarborgen van de juistheid, volledigheid, tijdigheid en accuraatheid van de data binnen informatiesystemen door periodieke controles, monitoring en andere vormen van kwaliteitsbewaking.
  • Periodiek opstellen van een value stream om bottlenecks in kaart te brengen en vervolgens samen met de business en partners op zoek gaan naar passende oplossingen.
  • Ondersteunen bij het opstellen van rapportages door gedegen kennis van informatiesystemen, waaronder begrip van systeemstructuren en dataopbouw.
  • Als functioneel beheerder ben je verantwoordelijk voor het adviseren en ondersteunen van gebruikers.
  • Verantwoordelijk voor het opstellen van gedetailleerde handleidingen en procedures om gebruikers te helpen het systeem effectief te gebruiken. 
  • Ontwikkelen en verzorgen van trainingen voor gebruikers bij de implementatie van nieuwe of aangepaste informatiesystemen, met als doel een effectieve overgang naar het nieuwe systeem te waarborgen.

Wat verwachten wij?

  • Je hebt een adaptief attitude.
  • Je hebt HBO werk- en denkniveau, met minstens 1 jaar ervaring als functioneel beheerder.
  • Je bent in het bezit bent van het BiSL® Foundation certificaat.
  • Ervaring met ITIL is vereist, bij voorkeur ITIL 3 of 4.
  • Ervaring met service management tooling is vereist, bij voorkeur TOPdesk.
  • We zoeken een enthousiaste teamspeler die goed bij ons past en bereid is de handen uit de mouwen te steken.
  • Je hebt een positieve en kritische instelling en werkt graag doel en resultaatgericht.
  • Je hebt kennis van wet- en regelgeving met betrekking tot AVG.
  • Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden.
  • Je maakt makkelijk contact met mensen, samenwerken is voor jou vanzelfsprekend en je weet mensen op een plezierige manier ‘mee te nemen’ .
  • Je bent stressbestendig, werkt zelfstandig en hebt een klantgerichte instelling.

Wat bieden wij?

In ruil voor jouw vakkennis en enthousiasme krijg je de kans te werken in een informele maar professionele werkomgeving. De functie is ingedeeld in schaal J (€ 3.989,- - €5.606,-) van de cao Grondstoffen, Energie & Omgeving Services. Afhankelijk van jouw ervaring en vakkennis wordt je ingedeeld. Wij hebben interessante arbeidsvoorwaarden en er is ruimte voor ontwikkeling en groei. Daarnaast kent HMS zeer aantrekkelijke bedrijfsregelingen.

Solliciteren?

Ben jij onze nieuwe collega? Stuur dan je motivatie en CV naar hr.hms@nvhms.nl.

Wil je meer informatie over deze vacature, neem dan contact op met Mohammed Ismail, Coördinator ICT via telefoonnummer: 070-3117799.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld

  • Sinds 17 mei 2024
  • 40 uur per week
  • schaal J
  • Den Haag, Nederland
  • HBO

Solliciteren?

Stuur je motivatie en je cv per email naar:

hr.hms@nvhms.nl