Medewerker HR
Het schoon en leefbaar houden van Den Haag is uitdagend. Daar is een professionele organisatie voor nodig die effectief en efficiënt opereert. HR heeft als streven dat voor iedere medewerker de basiszaken goed zijn geregeld en dat de juiste persoon op de juist plek zit, zodat we op een professionele wijze helpen de organisatiedoelen te realiseren. N.V. Haagse Milieu Services (HMS) heeft daarom niet zomaar behoefte aan een Medewerker HR, maar eentje die bereidt is altijd dat stapje extra te zetten. Ben je dat? Dan zoeken we jou.
Net iets meer doen dan gevraagd zit ons namelijk in het bloed. Wij zorgen voor een schone en leefbare stad met het inzamelen van huishoudelijk afval van en voor de inwoners van de gemeente Den Haag en verzorgen de plaagdier- en gladheidsbestrijding. Wij innoveren en verduurzamen voortdurend met de kernwaarden Veilig, Verbindend, Vertrouwen, Vooruitstrevend en Vakbekwaam.
HR Team
De HR afdeling houdt zich op dagelijkse basis bezig met allerlei terugkerende werkzaamheden, maar het is een feit dat het nooit saai is. Alle leidinggevenden weten ons goed te vinden en samen kijken we naar vraagstukken op het gebied van bijvoorbeeld loopbaanontwikkeling en verzuim. Maar ook diversiteit en duurzame inzetbaarheid staan hoog op de agenda. HMS wil een werkgever zijn voor iedereen en we investeren in diversiteit. We bieden mogelijkheden voor arbeidsparticipanten en zijn gecertificeerd voor de Prestatieladder Socialer Ondernemer in trede 3.
Het HR team bestaat momenteel uit een HR Manager en een Personeelsfunctionaris. HR is bezig met een professionaliseringsslag. De sfeer in het team is informeel en gezellig, waarbij we het logisch vinden dat we elkaar steunen. We bespreken samen de voortgang van de werkzaamheden en helpen elkaar waar nodig. Ook successen en mogelijke risico’s worden benoemd. Je moet het leuk vinden om op zoek te gaan naar de beste werkwijze voor standaardwerkprocessen en tegelijkertijd flexibel genoeg zijn om onverwachte zaken het hoofd te bieden. Het komende jaar zullen we de overstap naar een nieuw HR Systeem gaan maken, waardoor we alle werkprocessen zullen evalueren en waar nodig, gaan professionaliseren. Kortom, hou jij van afwisseling en werk jij graag samen in een team waarin je inhoudelijk uitgedaagd wordt en er ruimte is om je persoonlijk te ontwikkelen, dan ben jij onze nieuwe collega.
Taken en verantwoordelijkheden van de medewerker HR, o.a.:
- Beheren en up-to-date houden van de geautomatiseerde personeelsbestanden;
- Ondersteunen op het gebied van ziekteverzuimbeleid;
- Verwerken van informatie m.b.t. arbeidsvoorwaarden, opleidingen, salarissen en bedrijfsregelingen;
- Administratieve verwerking bij in- door- en uitstroom;
- Verricht ondersteunende werkzaamheden met betrekking tot het werving en selectietraject en is verantwoordelijk voor de bijbehorende correspondentie;
- Verzorgt de administratieve afhandeling van indiensttreding;
- Verzorgt de bijbehorende correspondentie en de administratieve afhandeling t.a.v. de uitvoering en toepassing van het personeelsbeleid;
- Levert een bijdrage aan managementrapportages.
Wat zoeken wij?
- Een gedreven collega die goed in ons team past en van aanpakken weet.
- Een positief-kritische en service gerichte instelling;
- Je beschikt over een gerichte HR opleiding en aantoonbaar minimaal > MBO+ werk- en denkniveau.
- Kennis van ontwikkelingen in de branche, vakkennis en in staat deze voortdurend te actualiseren en te monitoren.
- Kennis van Office365.
- Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
Wat bieden wij?
In ruil voor jouw vakkennis en enthousiasme krijg je de kans te werken in een informele maar professionele werkomgeving. De functie is ingedeeld in schaal G (€ 2.852,= - € 3.882,=) van de cao Grondstoffen, energie & Omgeving Services. Afhankelijk van jouw ervaring en vakkennis wordt je ingedeeld. Wij hebben interessante arbeidsvoorwaarden en er is ruimte voor ontwikkeling en groei. Daarnaast kent HMS zeer aantrekkelijke bedrijfsregelingen.
Solliciteren?
Ben jij onze nieuwe collega? Stuur dan je motivatie en CV naar hr.hms@nvhms.nl.
Wil je meer informatie over deze vacature, neem dan contact op met Femke Bijl, HR Manager via telefoonnummer: 070-3117799.