Werken bij HMS
  1. Homepage
  2. Werken bij
  3. Relatiebeheerder Gemeente Relatiebeheerder Gemeente

Relatiebeheerder Gemeente

De functie

Ben jij een netwerker pur sang, in staat om te verbinden, dienstverlenend ingesteld en geïnteresseerd om te werken in de afval- en milieusector dan zoeken wij jou!

Als onze nieuwe Relatiebeheerder Gemeente zorg jij voor een sterke en goede relatie met onze opdrachtgever en beheerders van de stadsdelen. Vanuit HMS ben je het eerste aanspreekpunt voor de beheerders en vanuit je rol neem je ook deel aan de maandelijkse overleggen op de stadsdelen. Je bent de verbindende schakel tussen de stadsdelen en de Uitvoering van HMS.

Vanuit je rol als Relatiebeheerder denk je mee met de opdrachtgever, adviseer je over de dienstverlening van HMS en zoek je altijd naar optimale oplossingen voor de klant. Hiernaast denk je mee met de Uitvoering van HMS over het verbeteren en optimaliseren van de dienstverlening op basis van signalen vanuit de gemeente, maar ook trends en nieuwe ontwikkelingen. Je vertegenwoordigd HMS op vakinhoudelijke branche bijeenkomsten. Samen met de Beleidsadviseur ontvang je bezoekers en geef je presentaties.

De organisatie

HMS is de inzamelaar van huishoudelijk afval van de inwoners van Den Haag. Hiernaast exploiteren we drie milieustraten en voeren we speciale taken uit zoals gladheidbestrijding, plaagdierbeheersing en werkzaamheden rondom Oud en Nieuw, waaronder het opruimen van de vreugdevuren op het strand van Scheveningen.

De medewerkers van HMS werken iedere dag samen aan een opgeruimde stad. HMS zet duurzame en vernieuwende oplossingen in, om voor alle inwoners van Den Haag de stad schoon en leefbaar te houden. Vanuit onze grondhouding denken we mee en doen we altijd net iets meer dan van ons wordt gevraagd. Zo zorgen wij voor een schone stad.

Om onze doelen te bereiken zetten we in op verschillende initiatieven. Een verdere digitalisering en data gedreven inzamelen is hier onderdeel van.

HMS is een zelfstandige NV. Beleidsmatige keuzes worden gemaakt door de gemeente Den Haag. HMS richt zich op de uitvoering. Dit vraagt goede samenwerking tussen HMS en de gemeente Den Haag. Het afval en grondstoffen beleid moet goed uitgevoerd en verantwoord worden. HMS adviseert en informeert hierover als kennis- en ketenpartner. Hierin speel jij een zeer belangrijke rol en kun je écht het verschil gaan maken.

De afdeling

Je komt te werken op de afdeling Operatie. Je directe collega’s zijn verantwoordelijk voor de Uitvoering, het Bedrijfsbureau, Projecten, Communicatie en Beleidsadvisering. Je rapporteert aan de Manager Operatie. Samen zijn jullie als team verantwoordelijk voor een optimale dienstverlening en de jaarplannen van HMS.

Taken

  • Het onderhouden van contact met de relevante afdelingen bij de gemeente (o.a. stadsdelen) en relevante organisaties binnen het werkveld.
  • Het zodanig onderhouden van de contacten dat de partners tevreden zijn over de dienstverlening van NV HMS.
  • Het verzorgen van de rol als eerste aanspreekpunt voor de stadsdelen of andere relevante gemeentelijke afdelingen die een relatie hebben met het werk van NV HMS.
  • Het zorgen dat de dienstverlening aansluit bij de wensen van de gemeente.
  • Het signaleren van trends en deze vertalen naar acties.
  • Het signaleren van mogelijkheden om de bestaande dienstverlening te optimaliseren en aanvullende dienstverlening te realiseren.
  • Het vertalen van wensen en signalen vanuit de gemeente naar de interne organisatie.
  • Het coördineren en bewaken van de voortgang van lopende acties en projecten. 
  • Het monitoren van ontwikkelingen en doelen van de gemeente in relatie tot de missie, visie en strategie van NV HMS. Het ontvangen van- en geven van presentaties aan bezoekers.

Wat zoeken wij?

  • Je hebt een adaptief attitude wat betekent datje een flexibele professional bent.
  • We zoeken een enthousiaste teamspeler die goed bij ons past en bereid is de handen uit de mouwen te steken.
  • Je hebt een positieve en kritische instelling en werkt graag doel en resultaatgericht.
  • Je hebt HBO werk- en denkniveau, met minstens 3 - 5 jaar ervaring als relatiebeheerder of accountmanager
  • Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden.
  • Je maakt makkelijk contact met mensen, samenwerken is voor jou vanzelfsprekend en je weet mensen op een plezierige manier ‘mee te nemen’.
  • Je bent stressbestendig, werkt zelfstandig en hebt een klantgerichte instelling.
  • Kennis van de gemeentelijke organisatie en besluitvormingsprocessen is een pre.
  • Je hebt een commerciële maar tegelijkertijd integere instelling.

Wat bieden wij?

  • Salaris schaal K (€4343,- tot €6105,-) van de cao Grondstoffen, Energie & Omgeving Services.
  • Een leaseauto.
  • Een informele maar professionele werkomgeving.
  • Ruimte voor ontwikkeling en groei.
  • Interessante arbeidsvoorwaarden.
  • Aantrekkelijke bedrijfsregelingen.

Solliciteren?

Ben jij onze nieuwe collega? Stuur dan je motivatie en CV naar hr.hms@nvhms.nl.

Wil je meer informatie over deze vacature, neem dan contact op met Femke Bijl, HR Manager via telefoonnummer: 070-3117799.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld

  • Sinds 26 april 2024
  • 40 uur per week
  • schaal K
  • Den Haag, Nederland
  • HBO

Solliciteren?

Stuur je motivatie en je cv per email naar:

hr.hms@nvhms.nl